Ei pea vist ütlemagi, et tänapäeval on lisaks maailmaklassi teadmistele väga oluline ka nende teadmiste maksimaalne rakendamine ehk töö efektiivsus. Siin aitab tublisti kaasa tehnoloogia areng: ole vaid tubli ja oska kõiki võimalusi kasutada! Esmalt aga on vaja need võimalused luua. Anastasia Borovaja meenutab, et 2013. aastal, kui ta raamatupidamise osakonna juhina alustas, sisestasid raamatupidajad programmi pangatehinguid käsitsi, sest teist varianti polnud. See pani mõtte liikuma: kas saaks ka niimoodi, et raamatupidaja väärtuslik aeg ei kuluks ohtrale käsitööle, vaid hoopis kliendiga suhtlemisele?

Anastasia Borovaja: „Me ei soovinud jalgratast leiutama hakata, see polnud plaan A. Kuid turul sobivat raamatupidamistarkvara ei olnud, seetõttu otsustasime selle siiski ise välja töötada. Meie raamatupidajad teavad ju täpselt, mis võimalusi peaks hea tööriist sisaldama. Õnneks oli arendustiim käepärast, seega töötasime välja just niisuguse tarkvara, mis meie ja meie klientide vajadusi kõige paremini rahuldab ning on ka silmale ilus vaadata. Alates 2018. aastast teemegi tööd pilves paikneva raamatupidamistarkvaraga Acclouding, mida praeguseks kasutame enam kui 90% klientide raamatupidamise tegemisel. See aitab meil raamatupidamisele kuluvat aega märgatavalt kokku hoida ja tagada, et töö oleks efektiivne ja läbipaistev. Ka klient saab Accloudingus olevatele andmetele ligi ükskõik millal ja ükskõik millisest maailma paigast – ta vajab vaid internetiühendusega seadet.“

Alates 2018. aastast kasutavad raamatupidajad Grant Thornton Balticu algatusel välja töötatud raamatupidamistarkvara Acclouding. See muutis töö kiiremaks ja mugavamaks.

Grant Thornton Balticu kliendirahulolu-uuringute andmetele tuginedes võib öelda, et kliendid on raamatupidajate tööga väga rahul ega hoia seda vaid enda teada. „Väga suur osa meie uutest klientidest tuleb soovituse peale. Arvan, et kui sead esikohale kliendi rahulolu, mitte oma kasumi, siis sujub töö hästi, klient jääb sinuga aastateks ja soovitab sõpradele-tuttavatelegi. Ka töötajate rahulolu on väga tähtis, sest peegeldub omakorda klienditeeninduses,“ usub Anastasia Borovaja.

Raamatupidamise tiim 2017. aastal jõulupeol Siidrifarmis.

Ta prognoosib, et edaspidi suureneb raamatupidamise ja palgaarvestuse teenust sisseostvate organisatsioonide arv veelgi. „Ebakindel olukord majanduses muudab ettevõtted ettevaatlikuks ja riskide maandamiseks on tark tugiteenused sisse osta, mitte iga tugivaldkonna jaoks inimesi tööl hoida. Teine asi, mis räägib teenuse sisseostmise kasuks, on Eesti tööjõuturg. Häid töötajaid on väga keeruline leida ja seetõttu on lihtsam teenuseosutajat kasutada. Ka reeglid lähevad aina keerulisemaks ja ettevõtja ei jõua kõiki teemasid ise hallata. Kokkuvõttes oleme aja jooksul näinud, et olgu kriis milline tahes, pigem on see meile kliente juurde toonud,“ leiab Borovaja.

Grant Thornton Balticu raamatupidajatel on palju pikaajalisi kliente, nii et partner ja raamatu­pidamise valdkonna juht Anastasia Borovaja saab rahulolevalt öelda: „Meil käib uks ainult ühtpidi lahti!“

Edaspidi seab Grant Thornton Baltic raamatupidamises sihi keskenduda senisest enam keerulisemate vajadustega klientidele. Anastasia Borovaja: „Neile ettevõtetele, kes soovivad kasvada ja vajavad seetõttu nõustamist, on meie tiim kasulik: suudame neile anda just seda, mida nad vajavad. Ka krüptoettevõtete teenindamine muutub aina tähtsamaks kõrvalharuks. Rõhk on kvaliteedil, efektiivsusel ja inimestel – need on kõige tähtsamad!“ Sellised plaanid eeldavad pingutusi meeskonna nimel, et hoida olemasolevaid ja värvata uusi töötajad. „Tahame, et inimesed jääks meiega kauaks, nii et meie ülesanne on pakkuda neile huvitavat tulevikuväljavaadet ja kasvamisvõimalust,“ kinnitab Anastasia Borovaja.

Grant Thornton Baltic sai Eesti raamatupidajate kogult kvaliteedimärgi. Fotol vasakult Eesti raamatu­pidajate kogu juhatuse esimees Margus Tammeraja, Grant Thornton Balticu raamatupidamise valdkonna juht Anastasia Borovaja ja kliendikogemuse spetsialist Gaily Kuusik.